Monday, November 13, 2006

Mediaekskusjon eller "Skal vi danse"?

Fredag 10.november var dagen endelig her, vi skulle på mediaekskusjon! Jeg gleda meg kjempemasse, det er jo ikke hver dag man får reise til Oslo og se på Skavlan uten å få fravær, jeg hadde til og med yndlingsbuksa rein for anledningen. Men da jeg vånka denne fine fredagen så fant jeg fort ut at Oslo var ikke stedet jeg kom til å ende opp den dagen. Med hode nede i skurebøtta(og det var ikke for å skure, for å si det sånn) holdt jeg senga heelte fredagen. Noen ganger gleder man seg så mye til en ting at man blir helt syk, kanskje det var det som skjedde? (Eller så er det mer sånn som skjer når man skal gifte seg og sånn, kanskje) Men i alle fall, jeg ble temmelig sint og sur når denne teite sykdommen skulle komme akkurat den fredagen.

Det kom faktisk noe positivt ut av det, og det var at jeg kunne ligge på sofaen heele dagen og få med meg alle de geniale fredagsprogrammene. Favoritten over alle favoritter er "Skal vi danse", og denne fredagen var det ekstra bra. Steffen Tangstad er en boksemann som har deltatt her, og han eier ikke takt eller rytme i den stive kroppen sin. Jeg blir helt frustrert av å se på. Men likevel har han klamret seg til en videre deltaglese hver eneste fredag, jeg tror nesten han ble litt brydd selv, da både Ingar Helge og selveste Bettan måtte forlate dansen, og han gikk videre. Nå var de bare fire igjen, og de tre andre parene er utrolig flinke(jeg liker ikke å innrømme det, men jeg synes til og med Tone har blitt ganske god). Hvorfor har det seg sånn at dennne stive bokse-mannen enda er med i et program hvor takt og rytme er hele poenget? Det lurer jeg på. Har han en hemmeligfan klubb, med gutter som synes det er uhyre festlig å plage oss jenter ved å stemme han videre? I fjor var Finn Schøll deltager, han eide heller ingen takt og kom langt, men hallo, han var i alle fall en entertainer og ganske sjarmerende. Steffen Tangstad sier jo ingen ting han, ikke lager han show og ikke har han sneisne briller 8) Steffen er sikkert en ålreit kar han, men han har ikke noe i dette programmet å gjøre. Sorry borry.

Men på fredag, da røk han ut. Tror han ble litt letta selv. Stakkars Steffen. Men nå er det jammen i meg bare eliten tilbake, heia Kristian.

No comments: