Friday, November 03, 2006

Mediafaget

På tide med en skikkelig medieblogg nå synes jeg. Så derfor skal jeg bruke disse linjene til å fortelle litt om hva jeg synes om media som fag.

Mediefaget har vært ganske annerledes i forhold til hva jeg hadde forestilt meg. Jeg skal være ærlig å si at jeg valgte det for å ha et "slække" fag. Men nei. Her hviler vi ikke på laubærene. Det skal også være sagt at det å hvile på laubærene ville vært ganske kjedelig i lengden, særlig i media. Selvom det er mye å gjøre så er det veldig interessant og vi lærer utrolig mye som vi vil få bruk for videre, uansett hvilken vei vi velger å kjøre på i fremtiden. Jeg vet ikke om jeg skal bli noe som har noe med media å gjøre, men jeg synes jeg har stor nytte av faget fordet. Noe som jeg særlig merker er at jeg har lært å blir mer kritisk til kilder og mediene selv, man skal ikke sluke rått alt man leser og ser. Man skal hheller gjøre seg opp enge meninger og tenke mer selv rundt temaet. Jeg synes også søkekonkurransene er veldig nyttige, for der lærer vi å bruke forskjellige søkemotorer og undersøke til hvilken grad kildene er pålitelige. Før hadde vi tidsfrist på en uke på hver oppgave, men nå får vi litt lenger tid på de, og det passer meg veldig bra. (Jeg er veldig travel..) Flotte saker. Jeg liker timene i media. Da har vi det veldig gøy, og i motsetning til omtrent alle andre fag, så får jeg faktisk ikke lyst til å være på msn, fordi vi blir innvolvert i undervisninga og får små praktiske oppgaver hele tiden. Veldig bra!

Media<3

No comments: